کد خبر: ۶۰۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۱

واردات خودروهای برقی با اصلاح قانون ساماندهی سرعت می‌گیرد؟

لایحه اصلاح قانون ساماندهی صنعت خودرو به منظور تسهیل ورود خارجی های نو به کشور، در هیات دولت تصویب شد.

به گزارش خودروکار - هیات دولت با توجه به پیشنهاد وزارت صمت اصلاحاتی در ماده 4 قانون ساماندهی صنعت خودرو انجام داده است، اصلاحاتی که بیشتر خودروهای برقی را شامل می شود. 

در یکی از بندهای این ماده از قانون، شرط «انتقال فناوری» برای واردات خودرو در نظر گرفته شده و وزارت صمت به هیات دولت پیشنهاد داده در راستای تسهیل هر چه بیشتر واردات خودروهای برقی، این بند را حذف کند.

وزارت صمت با ارائه پیشنهاد تسهیل واردات خودروهای برقی به واسطه حذف بند انتقال فناوری خودروهای برقی گام نخست اصلاحات مورد نظر و دولت نیز با تصویب لایحه مربوطه و ارسال آن مجلس شورای اسلامی، گام دوم را برداشته است.

برای نهایی شدن این اصلاحیه نیاز است مجلس نیز با آن موافقت و شورای نگهبان هم تایید بدهد. اگر این اتفاق رخ دهد، واردکنندگان خودروهای برقی از انتقال فناوری این خودروها در ازای واردات، معاف خواهند شد. 

به نظر می‌رسد وزارت صمت و دولت به دو دلیل با حذف بند انتقال فناوری به نفع خودروهای برقی موافقت کرده‌اند. نخست اینکه این خودروها محصولاتی با فناوری جدید به شمار می‌روند و خودروسازان کشور هنوز به اندازه لازم و کافی نتوانسته‌اند خود را در این حوزه به روز کنند.

دلیل دیگر موافقت سیاست‌گذار دولتی با حذف بند قانونی مورد نظر، اصرار بر توسعه خودروهای برقی در کشور است.

روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار